Daisypath Next Aniversary Ticker
Daisypath Friendship tickers

Tuesday, November 25, 2008

20 Dalil Kenapa Aku Sayang Sama Dia?

  1. Dia tak pernah paksa aku
  2. Dia jujur sama aku
  3. Dia sentiasa memaafkan aku
  4. Dia paham situasi aku
    "..=) bby phm b cz b phm bby..n always makes me fall in love to u.. make me happy evry 2nd n evry moment.. (^_^)" - October 12, 2008 12:05am
  5. Dia sanggup bersendirian untuk membiarkan aku merasai kehidupan bersama sahabat
  6. Dia sentiasa bersikap positif walaupun aku melakukan kesalahan besar
    "Hehe.. 2 la.. Kte jrg jmpe ni pown satu ujian.. Biarlah jrg jmpe..dri slalu jmpe n slalu gadoh..!!" - November 3, 2008 7:14pm
  7. Dia sentiasa buat aku tersenyum sendirian
    "Bkn la..but da power of love both of us too strong..smpikn burger pown nmpk bntuk love.. hehe" - October 8, 2008 11:05pm
  8. Dia tak pernah mengungkit peristiwa semalam
    "..i love u 2..so much..!! all my love, my heart, my soul n my whole life just 4 u.. I dont want someone else..!! All i want its U..!!" - October 6, 2008 2:37am
  9. Dia mengajar aku erti keikhlasan
    "..tp xtaw nape.. Bby rndu b sgt2.. Tgk bulan.. Bgenang je mate.. T_T" - November 3, 2008 11:24pm
  10. Dia sayang sama aku
    "U 2 my sweetheart.. No one can replace.." - September 28, 2008 4:33am
  11. Dia percayakan aku
    "..i nOe dat..Sbb 2 syg kuat ble kt PD.. even de mslh btween us..i nOe u r in me.. =")"  - June 30, 2008 04:07pm
  12. Dia memahami jiwa aku
    "Huhu.. Bcoz b phm bby..!!! Bby love u so much..!!" - November 1, 2008 8:45pm
  13. Dia beri aku peluang untuk bersama sahabat
  14. Dia mengajar aku erti kejujuran sebenar
  15. Dia tidak pernah malu ketika denganku
    "=") n bby org pling happy cz b syg bby.. ;)" - November 18, 2008 3:25am
  16. Dia sentiasa menceriakan hidup aku
    "me 2 syg.. n thanks cz give me a happiness.." - October 4, 2008 02:16pm
  17. Dia sentiasa ceria walaupun aku tahu dia kepenatan
  18. Dia mengajar aku erti kemaafan
  19. Dia memahami keadaan aku
    "T_T thanks syg.. Bby pown harap cm 2 jgk..!! Bby rase nk cpt kn je mase.." October 13, 2008 10:57pm
  20. Dia menerima aku walaupun tahu bagaimana keadaan aku
    "=") n i hope Him make u for me until end of da world.. =)" - October 4, 2008 2:19pm

Dia sering membuat aku menjadi terharu dengan sikapnya, pada mulanya, aku fikirkan aku telah tersilap langkah, amat gentar untuk menghadapi peristiwa hitam untuk kali kedua, akan tetapi, kali ini, doaku tidak lekang dengan menyebut namanya. Apa yang aku minta? Itu antara aku dengan Yang Maha Esa.

Aku memang insan kerdil, yang telah sesat didalam hutan kehidupan. Dia datang membawa pelita, memaut tanganku dan bertatih bersamaku mengharungi hutan yang dipenuhi kancil yang comel yang sering menjadi penipu, sang ular yang sememangnya lidah bercabang, sang kucing, walaupun comel, pabila disuap makanan, ia akan meminta lagi.

Kini kami sedang berjalan apabila sudah selesai bertatih, kami sedang berlari dan terus berlari, bukanlah lari dari masalah, tetapi, lari menuju masalah, masalah kehidupan yang belum tentu pasti. Akan tetapi, kami tetap berlari, untuk mencapai impian bersama. Impian yang penuh dengan usaha, bukanlah dengan kata-kata, tetapi telah dibuktikan dengan bersalaman untuk meminta restu dari kedua orang tuanya.

Terima kasih atas segalanya, terima kasih dengan menjadi pandanganku pabila mataku dikaburi oleh kabus kekecewaan, menjadi pendengaranku pabila telingaku sentiasa mendengar siulan peristiwa hitam, menjadi deria rasaku yang sering menelan kehidupan yang pahit, menjadi dinding pernafasanku pabila aku menghidu kembali kenangan-kenangan lampau yang penuh dengan kemurungan.

0 comments:

Post a Comment

You and Me

 


Design by: Blogger XML Skins | Distributed by: Blogger Templates | Sponsored by Application Monitoring | Customized by: myfr3ak